sunnuntai 2. helmikuuta 2014

Tiputtelua

Ei o totta, tiputtelua mulla? Ikinä ennen ei ole ollut ennen kuukautisia mitään tiputtelua. Mulla on aina alkaneet ensin kivut ja siitä noin 2 tuntia eteenpäin kunnon vuoto. Mutta, nyt kahdessa kierrossa tiputtelua. Viime kierrossa en jotenkin edes tajunnut asiaa, huomasin viime kieron 28 päivänä verta, mutta menkat alkoivatkin kunnolla vasta 30 päivä. En jotenkin tajunnut että kaksi päivää oli tiputtelua/tuhrua, kun se on mulle niin epätyypillistä

Eilen illalla alkoi sama tuhruvuoto ja tänäään hommailun jälkeen sitä tuli enemmänkin, mutta menkkoja odotellaan taas vasta tiistaille.

Mistä ihmeestä tämä nyt johtuu? Ja jos tiputtelua alkaa olla enmmän, millä sitä hoidetaan?

2 kommenttia:

  1. Mulla tiputtelut alkoi e-pillereiden lopetuksen jälkeen. Tai olikohan 1-2 normaalia kiertoa ja siitä eteenpäin oonkin sitten tiputellut kaikki kierrot.

    Mulla alkaa tiputtelu jo ovulaatiosta eli tiputtelen ensin kaksi viikkoa ja sitten vielä viikon kuukautiset.

    Mitään syytä ei ole löytynyt. S-prog oli 43 viikko ovulation jälkeen.

    Apua vaivaan en ole saanut ja raskaaksikaan en ole kertaakaan tullut.

    Tiputtelut on kahdessa kierrossa saatu pysymään pois Clomifen+Lugesteron yhdistelmällä ja ensimmäisessä inseminaatiokierrossa Gonal-F+Pregnyl+Lugesteron ne pysyi myös pois.

    Oon epäillyt itselläni endometrioosia, mutta ultrassa ei näy mitään, eikä tunnu sisätutkimuksessakaan.

    Lääkärit on vähän ymmällään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistankin sun blogista, että sulla toi tiputtelu on aika pahana. Mulla kun se nyt jää ainakin toistaiseksi muutamaan päivään, mutta ei se ainakaaan edesauta raskautumista. Mulla tää tosiaan on nyt vasta alkkanut, jotain välivuotoa oli pitkissä (yli 45 päivää kierroissa) pillereiden lopetuksen jälkeen, mutta nyt yli vuoteen ei mitään.

      MÄ epäilissin kanssa endoa, mulla on aivan järkyttävät kuukautiskivut, mutta ku:n leikannut kirurgi sanoi, että vatsassa kaikki näytti siistiltä ja hyvältä (olisikai siinä yhteydessä endo havaittu?).

      Poista